Sarunā ar Vidzemes Augstskolas (ViA) absolventu ARNOLDU BARSOVU rodas sajūta, ka viņš ir universālais kareivis – studē programmā «Tūristu gids – ceļojumu un pasākumu organizators», kopā ar citiem studentiem iesaistījās «ViAmānu» kustībā un brauca stāstīt par ViA uz skolām visā Latvijā, vadīja improvizācijas teātri «ViAGars», tāpat arī debašu klubu Vidzemes Augstskolā.
Kāpēc Vidzemes Augstskola?
Tāpēc, ka… Ja godīgi, neredzēju nevienu citu vietu, kur es varētu būt. ViA mani piesaistīja divas svarīgas lietas, vai drīzāk vienas «iztrūkums» – tā nav Rīga, jo esmu dzīvojis Rīgas tuvumā un zināju, ka negribu tur studēt, un otrs ir iespēja studēt tūrismu, tieši tūristu gids ir specifiska programma, kas mani ļoti interesēja.
Jau vidusskolā interesējies par iespējam, ko un kur studēt?
Noteikti, ka pamatskolā nē (smejas), sāku padziļināti interesēties vidusskolā, it īpaši 12. klasē. Lielu uzmanību pievērsu Latvijas Universitātei, arī speciāli braucu uz dažādām viņu organizētām lekcijām un semināriem, taču pavasara sākumā no savas angļu valodas skolotājas uzzināju par Vidzemes Augstskolu un studiju programmām, kas tiek piedāvātas. Uzreiz sāku interesēties par iespējām uzzināt vairāk, un bija lieliska iespēja «Studenta anatomija», un kopš tā laika es zināju, ka citas izvēles neapsvēršu.
Vidusskolā tika piedāvāts pietiekoši daudz iespēju, lai izzinātu augstskolu piedāvājumu?
Tas biju pirms laba laika (smejas), bet atminos, ka pie mums vienu vienīgo reizi bija atbraukusi Biznesa augstskola “Turība”. Varu teikt, ka iespējams, manā skolā tās iespējas nebija tik plašas kā gribētos, tāpēc daudzi paši meklēja un interesējās, tieši tāpat kā es. Arī skolotājas labprāt dalījās informācija par dažādām augstskolām, bet tā bija viņu personīgā pieredze. Varētu teikt, ka pietrūka iespēju uzzināt vairāk.
Kad uzsāki studijas ViA, vai zināji, ka iesaistīsies tik daudzās ārpus studiju aktivitātēs?
Studiju sākumā lasīju informatīvos materiālus un redzēju, ka ir debašu klubs, pats tādā biju iesaistījies vidusskolā un zināju, ka to noteikti vēlēšos turpināt. Pārējās aktivitātes nāca pēc tam, iespējams, tāpēc, ka 1. kursā es gribēju iesaistīties un iebāzt savu degunu visur (smejas). Un jāatzīstas, ka daudzās organizācijās es arī paliku gan improvizācijas teātrī, gan debašu klubā, gan arī «ViAmānu» kustībā, kuras ietvaros braucu ar citiem studentiem uz vidusskolām un stāstu par ViA.
Kādi ir ieguvumi no šādām aktivitātēm?
Pirmais ir negulētas naktis, ja to var nosaukt par ieguvumu (smejas), bet ja nopietni tad tas ir kontaktu loks. Tie ir gan absolventi, kas var palīdzēt dažādos jautājumos, gan esošie studenti. Visās šajās aktivitātēs tā noteikti ir publiskā uzstāšanās, dažreiz sev zināmu cilvēku priekšā, citkārt klases priekšā, kurā nevienu nepazīsti. Tas noteikti man palīdz attīstīt spēju publiski uzstāties, pārvarēt stresu, iemāca saprast cilvēkus, sajust viņus un sadzīvot ar stresu. Un, protams, tās ir pasakainas atmiņas, kuru dēļ ir vērts darīt.
Kā tu plāno savu laiku?
Es neesmu labākais laika plānotājs (smejas). Pakārtoju to cilvēkiem un pēc tam, kad ir notikušas visas tikšanās, tad atlikušo laiku veltu mācībām, saviem hobijiem un citām lietām.
Kādi, tavuprāt, ir ieguvumi skolēniem brīžos, kad skolotāja uzaicina vēstnieku stāstīt par augstskolu?
Problēma, ko esmu ievērojis vairākās Latvijas skolās gan lauku reģionos, gan pilsētās ir skolēnu nezināšanas par studiju piedāvājumu. Kā TOP augstskolas skolēni vienmēr min lielākās. Tāpēc es domāju, ka tā ir lieliska iespēja skolēniem paplašināt savu redzesloku un uzzināt arī par citām augstskolām un studiju piedāvājumu. Tas ir liels ieguvums arī pašiem studentiem, jo paaudzes mainās un līdz ar to arī intereses un ir būtiski laiku pa laikam apgrozīties tajā vidē, kurā ir topošie augstskolu studenti.
Kādus pasākumus tu ieteiktu apmeklēt skolēniem, lai uzzinātu par Vidzemes Augstskolas studiju piedāvājumu?
Tas ir atkarīgs no tā vai tas ir indivīds vai grupa. Skolēnam labāka iespēja ir “Studenta anatomija” jeb diena ar studentu, lekciju apmeklēšana un citas aktivitātes, kas norisināsies no 13. līdz 20. martam, ja tā ir klase, tad iesaku augstskolas apmeklējumu – lekcija + radošās darbnīcas vai arī vēstnieka vizīte skolā.