Mūsu alus darītava kopš savām pirmajām dienām sadarbojas ar Vidzemes Augstskolu – studenti Valmiermuižas alu ir izvēlējušies kā tēmu sava bakalaura vai maģistra darbam, Valmiermuižas alus saimes cilvēki piedalās vieslekcijās ViA, stāstot par tūrismu, zīmola veidošanu un biznesa inovācijām, ViA studenti ekskursijās apmeklē Valmiermuižas alus darītavu ar mērķi izzināt tūrisma piedāvājumus caur reālu pieredzi, kā arī mūsu alus darītava atbalsta dažādus studentu pasākumus.
Valmiermuižas kultūras biedrībai ir bijusi sadarbība ar ViA Sociālo, ekonomisko un humanitāro pētījumu institūtu (HESPI), kur Jānis Kalnačs veica izpēti par Valmiermuižas vēsturi, kas rezultējās 2022. gadā izdotajā vēstures grāmatā par Valmiermuižu. Aktīva sadarbība notiek arī ar ViA docētājiem, piemēram, ar Andri Kleperu, kurš izveidoja Valmiermuižas kultūras biedrībai attīstības stratēģiju nākamajiem gadiem. Aigars atklāj, ka viņam ir liels prieks, gods un laime, ka uzņēmējiem Vidzemē un Valmierā līdzās ir spēcīga augstskola.
Runājot par to, kā varētu izskatīties Valmiermuižas sadarbība ar ViA nākotnē, Aigars atzīst, ka prioritāte ir sadarboties vēl ciešāk ar divām studiju programmām – „Tūrisma organizācija un vadība” un „Komunikācija un sabiedriskās attiecības”. Ir novērots, ka Valmiermuižu apmeklē tūristi no dažādām pasaules valstīm, tāpēc uzņēmuma mērķis ir piesaistīt gardēžu tūristus un kultūras tūristus ne tikai no Latvijas, bet arī no visas pasaules. Šajā uzdevumā veiksmīgi spēs palīdzēt ViA studenti, kuriem jau pirmajā kursā būs iespēja veidot dažādus kopprojektus ar Valmiermuižas alus darītavu. „Valmiermuižas alus darītavas mērķis ir, lai tā būtu pamanāma gardēžu tūristu kartēs visā pasaulē, gluži kā tas ir Bordo vīna, šampanieša vai konjaka pazinējiem. Mans mērķis, lai arī amata alus pazinēji zinātu, ka ir tāda vieta pasaulē kā Latvija, Valmiera un Valmiermuiža, kas brūvē alu svētku galdiem saderībā ar ēdieniem un ka tā ir vislabākā vieta Latvijā, iespējams, arī Eiropā, kur tieši iepazīt alus darīšanas tradīciju un alus baudīšanu. Lai to realizētu, ir vēl daudz kas jāpaveic, tāpēc sadarbībā ar studentiem un ViA tūrisma un komunikācijas un sabiedrisko attiecību absolventiem to ir iespējams izdarīt.”
Tāpat Aigars atzīst, ka ir svarīgi, lai Valmiermuižas starptautiskais mūsdienu etnomūzikas festivāls kļūtu arvien atpazīstamāks Eiropā, piesaistot kultūras tūristus, kas meklē autentisku pieredzi. Tādēļ Valmiermuižas etnomūzikas festivālam ir vajadzīgi zinoši palīgi komunikācijā, lai to daudzinātu arī ārpus Latvijas robežām. Andris Klepers, ViA docētājs, kādreiz teica, ka Valmiermuiža ir kļuvusi par Valmieras viesistabu, kur vest visus Valmieras viesus. Tagad, kad Valmiermuiža ir starp iecienītākajiem tūrisma galamērķiem Valmieras novadā, alus darītava ir apņēmības pilna turpināt attīstīt šo tūrisma galamērķi. „Lai šos visus nākotnes mērķus varētu piepildīt, mums ir nepieciešama komanda - spēcīgi, zinoši, motivēti studenti un ViA absolventi. Tāpēc, sadarbojoties ar ViA, jau no pirmā kursa mēs vēlētos veidot dažādus reālus projektus kopā ar studentiem, bet vēlāk uzsākt ciešāku un pastāvīgāku sadarbību ar ViA absolventiem, lai šos mērķus piepildītu. Mēs ticam, ka Valmiermuiža studentiem var būt arī vērtīga prakses vieta.”
Uzņēmuma saimnieks stāsta, ka Valmiermuižu pārsvarā apciemo izglītoti, inteliģenti, zinoši un maksātspējīgi viesi no dažādām pasaules valstīm, kuri vēlas iepazīt vietējo muižu, alus darīšanas tradīciju, iemācīties baudīt alu un vietējos, sezonālos ēdienus. Aigars uzskata, ka kultūras tūrisms, kurā gardēžu tūrisms ir viens no virzieniem, ir ar ļoti augstu attīstības potenciālu globalizētajā pasaulē, lai piedāvātu piedzīvot autentisku, lokālu pieredzi. Lai to realizētu, ir nepieciešama sadarbība gan ar ViA, gan ar pārējiem tūrisma uzņēmumiem un aģentūrām Latvijā. Tāpat ne mazāk svarīgs ir radošums, jo visu laiku ir nepieciešams radīt jaunas pieredzes un emocijas. Klāt pie visa Aigars apgalvo, ka ir jāmāk vairāk lepoties ar Latvijas vietām un prast to aizrautīgi izstāstīt visai pasaulei. „Latvijā ir daudz brīnišķīgu tūrisma produktu un piedāvājumu, bet ir jāmāk par tiem pārliecinoši izstāstīt visai pasaulei. Valmiermuižā neizgudroja alu, bet mēs mācām to baudīt nevis dzert, līdzīgi vīnam. Un tas piesaista gardēžus.”
Ir svarīgi, lai jaunajos tūrisma profesionāļos būtu viesmīlības gēns – vēlēšanās uzņemt viesus un rūpēties par tiem. Tāpat tūrisma jomas profesionāļiem ir jāmāk sadarboties ar citiem, vadīt projektus un būt savas vietas patriotiem, jo, kā stāsta pats Aigars, Latvija ir mazā, ekskluzīvā, autentiskā un pārsteidzošā vietā, par kuru ir jāgrib izstāstīt visai pasaulei, jo Latvija uz gardēdības kartes nokļūs tikai tad, ja arvien lielāks skaits cilvēku gribēs vairāk uzzināt par to un brauks ciemos uz Latviju. „Mūžu dzīvo, mūžu mācies - nepārtraukti sevī ir jāattīsta prasmes stāstīt, izklaidēt, dot emocijas.”
Gan topošajiem, gan esošajiem ViA studentiem Aigars novēl kopt viesmīlības gēnu un lepoties ar Latviju. „Manuprāt, studēšana tūrisma un komunikācijas un sabiedrisko attiecību programmās ir lieliska iespējas satikt daudz un dažādus cilvēkus no visas pasaules, kuriem var lepoties ar Latviju, Valmieru un Valmiermuižu.”